sobota, 7 lutego 2015

Challenge czyli Zaginione Konstrukcje Diory część 2


Zawsze najciekawsze są konstrukcje jednostkowe, prototypowe i takie które są niedostępne.

Wyśledziłem coś co jest Wielkim Challenge.

Otóż na "znanym portalu aukcyjnym" pojawiła sie radiola o wyrażnych cechach świadczących, iż to polski produkt eksportowy. Gramofon Narcyz i duże powinowadztwo do Meteora.

To że cena przekroczyła 500 PLN, pomimo tragicznego stanu obudowy, świadczy jak mocno kochamy polskie konstrukcje.
Co przeszedł, co przeżył - to widać.


Gramofon pomoże w datowaniu. Może ktoś rozpozna jaka płyta.

Widać "elementy nie typowe"

Gdyby ktoś miał wątpliwości - Made in Poland


Jeżeli ktoś to kupi lub będzie naprawiał proszony jest o sporządzenie dokumentacji. Na razie  musi nam wystarczyć te kilka fotografi udostępnianych za zgodą sprzedającego.

Naprawa  będzie  z pewnoścą długa i kosztowna, ale dla tak jednostkowego egzemplarza to warto.

Rad bym za kilka tygodni, miesięcy lub nawet lat zamieścił fotografie po restauracji.

O innych poszukiwanych konstrukcjach można przeczytać we wcześniejszym poście.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - proszony jest o informacje, zdjęcia i dokumenty.
Wpisy w komentarzach jak najbardziej mile widziane.


4 komentarze:

  1. Dzień dobry,
    jestem pod wrażeniem treści Pańskiego bloga.
    Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Menueta UKF 20303
    oraz Promyka (Lux). Jestem zachwycony lampami i zabieram
    się za konstruowanie wzmacniacza lampowego. Oczywiście
    Menuet nie działa, czeka na renowację, z pewnością umieszczone
    przez Pana treści będę bardzo pomocne, oczywiście kiedy już w pewnym
    stopniu opanuję temat lamp, temat renowacji "mechanicznej" obudów
    nie jest mi obcy

    Pozdrawiam serdecznie,
    Łukasz Bracha

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa.
    Taki mam zamiar prowadząc tego bloga - by zachęcić jak najwięcej ludzi do ratowania starych radioodbiorników. Nie jest to skomplikowane, a frajda przeogromna.



    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Panie Wojciechu,
    czy ostatni mój komentarz dotarł do Pana?
    Wysłałem go przez konto Google
    Pozdrawiam,
    Łukasz Bracha

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za każdy komentarz. Wiadomości adresowane bezpośrednio do mnie proszę wysyłać na adres
    w o j c i e c h . t a r a s @ g m a i l . c o m

    Pozdrawiam,

    Wojciech

    OdpowiedzUsuń